Loading...

Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

Συμβουλές για πιο υγιεινά χριστουγεννιάτικα μπισκότα

Συμβουλές για πιο υγιεινά χριστουγεννιάτικα μπισκότα
ΠΗΓΗ.....

Ήρθαν τα Χριστούγεννα, και μαζί τους φέρνουν γιορτινές λιχουδιές… οι οποίες δεν είναι ανάγκη να μας γεμίζουν περιττά λιπαρά! Πώς θα φτιάξουμε υγιεινά μπισκότα.

Τα χριστουγεννιάτικα κουλουράκια είναι μια παράδοση εξίσου σημαντική με τα δώρα ή το πλούσιο, γιορτινό τραπέζι με την οικογένεια. Είναι η μικρή ένοχη απόλαυση των γιορτών. Και επειδή πολλοί από εμάς έχουμε την τάση να ενδίδουμε… επανειλημμένα στην απόλαυση αυτή, βρήκαμε τρόπους να κάνουμε τα μπισκότα και τα κουλουράκια μας σούπερ υγιεινά! Ακολουθούν μερικά έξυπνα κολπάκια…

Αλλάζουμε αλεύρι

Αντί για το κλασικό, λευκό αλεύρι, αγοράζουμε αλεύρι ολικής άλεσης. Έτσι, τα μπισκότα μας θα έχουν περισσότερες φυτικές ίνες (για την ακρίβεια, τετραπλάσιες). Το αλεύρι ολικής, επιπλέον, θα κάνει το μπισκότο να έχει πιο πυκνή σύσταση και θα του δώσει μια ελαφριά γεύση. Αν δεν είστε και τόσο φανατικοί θαυμαστές, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μισό-μισό.

Αυξήστε τη θρεπτική αξία τους

Μια πολύ καλή προσθήκη, επίσης, είναι το αλεύρι από λιναρόσπορο. Εκτός από τη γεύση, περιέχει πολύτιμα λιπαρά οξέα ωμέγα-3, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Ο λιναρόσπορος ταιριάζει πολύ ωραία με τα πιο… πικάντικα μπισκότα, όπως αυτά με ginger.

Λιγότερη ζάχαρη

Κάποιες συνταγές για μπισκότα περιέχουν υπερβολικά πολλή ζάχαρη, αλλά στην πραγματικότητα, αν χρησιμοποιήσετε 1/3 λιγότερη από όσο απαιτεί η συνταγή, δεν θα νιώσετε τεράστια διαφορά. Επιπλέον, μπαχαρικά όπως η κανέλα και το μοσχοκάρυδο μπορούν να δώσουν μια αίσθηση γλύκας, αναπληρώνοντας τη χαμένη ζάχαρη.

Κόβουμε το λίπος

Πολλές συνταγές απαιτούν βούτυρο. Μπορείτε την μισή από την απαιτούμενη ποσότητα να την αντικαταστήσετε με πουρέ κάποιου φρούτου. Η σύστασή του θα γίνει πιο μαλακιά, το μπισκότο σας θα γίνει πιο νόστιμο και γλυκό, και θα έχει πολύ χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.

Χρησιμοποιούμε μαύρη σοκολάτα

Αντί να κομματάκια σοκολάτας γάλακτος, επιλέγουμε μαύρη σοκολάτα, που προσφέρει πιο έντονη γεύση, αλλά και χαμηλότερα λιπαρά. Επιπλέον, η σοκολάτα με 70-80% περιεκτικότητα κακάο περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Ελαττώνουμε τα υλικά

Οι περισσότερες συνταγές φτιάχνονται υπολογίζοντας τη γεύση, όχι την υγεία. Συνεπώς, μπορούμε να μειώσουμε τις ποσότητες των προτεινόμενων υλικών. Για παράδειγμα, σε ένα μπισκότο με ξηρούς καρπούς – παρά το γεγονός ότι οι ξηροί καρποί είναι υγιεινό συστατικό – μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μισή ποσότητα, γλυτώνοντας θερμίδες αλλά απολαμβάνοντας και πάλι την ωραία τους γεύση.

Παίζουμε με την επικάλυψη

Ένας καλός τρόπος να γλυτώσουμε από τις πολύ παχυντικές επικαλύψεις είναι να ψεκάσουμε τα μπισκότα μας με λίγο νερό πριν το ψήσιμο και να ρίξουμε από πάνω μια μικρή ποσότητα ζάχαρης. Αν η ζάχαρη είναι η πρώτη γεύση που νιώθουμε, υποσυνείδητα δεν μας απασχολεί αν το υπόλοιπο μπισκότο δεν είναι τόσο γλυκό.
Το καλό με αυτές τις συμβουλές είναι πως δεν θέτουν σε κίνδυνο τη γεύση των μπισκότων σας, ούτε την εμφάνισή τους. Θα είναι εξίσου νόστιμα, αλλά πολύ, πολύ πιο υγιεινά!
Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου