Loading...

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Μην πετάς τις πατατόφλουδες [Συνταγή]

papppasΑκόμα και όταν ξεφλουδίζουμε, ψιλοκόβουμε, βράζουμε, στραγγίζουμε, έχουμε διαρκώς την προσοχή μας μήπως κάποια από τα υλικά -που τα διαχειριστήκαμε και τώρα πάμε να τα πετάξουμε- μπορούν να χρησιμοποιηθούν και αλλού ή κάπως αλλιώς και να γίνουν φαγώσιμα (και κυρίως νόστιμα).

Εγώ ας πούμε δεν πετάω τα ρεβίθια σούπα που έμειναν, αλλά τα στραγγίζω, τα πολτοποιώ, βάζω αλάτι, πιπέρι, καυτερή πιπεριά, λεμόνι, μπόλικο μαϊντανό, τα πλάθω σε μπαλάκια, τα βάζω στο ψυγείο να σφίξουν, έπειτα τα περνάω από λίγο αλεύρι πριν τα βουτήξω στο καυτό λάδι να τα τηγανίσω.
Δημιουργώ κάτι σαν φαλάφελ δηλαδή, με κάτι που πολύς κόσμος θα πέταγε.
The second rule of Cook club is… Μην πετάς τις πατατόφλουδες. [!]
Λοιπόν, ντουέτο πατάτας.
Πατάτα τραγανή απ’ έξω, ροδισμένη στο φούρνο και τρυφερή από μέσα, να λιώνει στο στόμα. Τραγανές τηγανητές πατατόφλουδες με έντονο κρίτσι κρίτσι στο στόμα.
Πάμε!
Πατάτες, όσες θες
Τις πατατόφλουδες από τις πατάτες
Μαγιονέζα
Μουστάρδα
Λίγο χυμό ροδάκινο
Αλάτι, πιπέρι
Ελαιόλαδο
Τις πατατόφλουδες πλύνε τις καλά και άστες στο νερό.
Τις πατάτες κόφτες όπως έχεις δει τη γιαγιά σου να τις κόβει για το φούρνο, σου δείχνω και ‘γω στη φώτο – και μετά βάλτες να βράσουν με αλάτι και πιπέρι για 7-8 λεπτά. Θέλουμε να μισοβράσουν, να μαλακώσουν, αλλά να μη λιώσουν.
Στράγγιξε.
Βάλε ένα ταψί στο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου, για 10 λεπτά, με μια-δυο κουταλιές λάδι και άστο μέσα να κάψει καλά (ναι, μόνο του).
Έπειτα βγάλτο και βάλε μέσα τις πατάτες που μισόβρασες — και ξανά στο φούρνο για 25-30 λεπτά μέχρι που να ψηθούν καλά και να πάρουν ένα υπέροχο χρώμα.
Πάμε για τις φλούδες τώρα. Στράγγιξε τις μετά το καλό πλύσιμο/βράσιμο, ακριβώς όπως οι προηγούμενες, στράγγισμα καλό.
Έπειτα σε ένα βαθύ τηγάνι βάλε ένα δάχτυλο ελαιόλαδο και τηγάνισέ τις καλά, μέχρι να τραγανίσουν — and hear the kritchi kritchi in the air…
E, να μην κάνουμε και ένα δροσερό ντιπ για να συνοδεύσουμε τις πατάτες μας;
Βάλε σε ένα βαθύ σκεύος, 3-4 κουταλιές της σούπας έτοιμη μαγιονέζα (μέχρι να σου δείξω πώς να φτιάχνεις τη δική σου, σου επιτρέπω να παίρνεις του εμπορίου), αλάτι, πιπέρι, 1 κουταλιά μουστάρδα και κρύο χυμό ροδάκινο, περίπου 2 κουταλιές της σούπας.
Καλό ανακάτεμα !!!
fridge.gr

Μην πετάτε τις φλούδες από τις πατάτες που καθαρίζετε – Δείτε γιατί!

Αποτέλεσμα εικόνας για καθαρισμα παταταςΑποτέλεσμα εικόνας για καθαρισμα πατατας
Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων συνηθίζει να πετάει στα σκουπίδια τις φλούδες από τις πατάτες που καθαρίζει για το τηγάνισμα/μαγείρεμα.

Αν ανήκετε και εσείς σε αυτή την πλειοψηφία, τότε σίγουρα θα αλλάξετε γνώμη και συνήθειες μόλις διαβάσετε πόσα πράγματα μπορείτε να κάνετε με τις φλούδες από τις πατάτες.
Αποτέλεσμα εικόνας για καθαρισμα πατατας

Τι κερδίζετε αν καταναλώνετε την πατάτα μαζί με την φλούδα
Αποτέλεσμα εικόνας για καθαρισμα πατατας
  1. Βοηθά στην απώλεια βάρους: Οι πατάτες είναι πλούσιες σε σάκχαρα που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση του βάρους σας. Οι φλούδες πατάτας περιέχουν ασήμαντη ποσότητα λίπους, χοληστερόλης και νατρίου. Αν τρώτε και την φλούδα της πατάτας, τότε θα χορτάσετε ευκολότερα έχοντας ταυτόχρονα καταναλώσει λιγότερες θερμίδες, αφού θα μειώσετε την ποσότητα που θα φάτε από άλλες τροφές.
  2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό: Η φλούδα της πατάτας περιέχει τεράστιες ποσότητες βιταμίνης C και βιταμινών του συμπλέγματος Β, καθώς και αρκετό ασβέστιο, που είναι απαραίτητο στην δόμηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.
  3. Προστατεύει από τον καρκίνο: Η φλούδα της πατάτας είναι πλούσια σε φυτοχημικά στοιχεία που έχουν αποδειχτεί ότι συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου. Επίσης, περιέχει υψηλά επίπεδα χλωρογενικού οξέος, το οποίο συνδέεται με την προστασία από τη δημιουργία όγκων.
  4. Μειώνει τη χοληστερόλη του αίματος: Η φλούδα της πατάτας έχει πολλές ίνες, πολυφαινόλες και γλυκαλκαλοειδή στοιχεία. Όλα αυτά έχουν άμεση και θετική επίπτωση στο επίπεδο της χοληστερόλης στο αίμα.
  5. Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων: Το κάλιο που περιέχει η φλούδα της πατάτας, το οποίο είναι ένα από τα πιο βασικά μέταλλα στον οργανισμό, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών επίθεση και εγκεφαλικού επεισοδίου. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο για την υγεία της καρδιάς από τη φλούδα της πατάτας, είναι τα ωμέγα-3 ακόρεστα λίπαρα που περιέχει, τα οποία ανήκουν στα λεγόμενα και “καλά λιπαρά”.

Κάνετε δίαιτα; Δείτε τι σνακ να παίρνετε στην δουλειά

δίαιτα
Αν δυσκολεύεστε να “ισορροπήσετε” ανάμεσα στην υγιεινή διατροφή, με την οποία θέλετε να χάσετε κάποια κιλά αλλά και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, και την “εύκολη” λύση για ένα σνακ στο γραφείο τις ώρες που δουλεύετε, τότε μάλλον δεν έχετε σκεφτεί τις παρακάτω λύσεις.

Δείτε μερικά απλά, εύκολα στην προετοιμασία και απόλυτα υγιεινά σνακ, τα οποία μπορείτε να διατηρείτε στο συρτάρι του γραφείου σας για να σας διώχνουν την πείνα, είτε κάνετε δίαιτα, είτε όχι, αλλά και μερικά αντίθετα παραδείγματα με σνακ που καλό θα ήταν να αποφεύγετε για πιο γρήγορο αδυνάτισμα.
Μαύρα σοκολατάκια σε ατομικό περιτύλιγμα
ΝΑΙ: Αυτό το σνακ μπορεί να ικανοποιήσει την επιθυμία σας για κάτι γλυκό, παρέχοντας παράλληλα ελάχιστες θερμίδες (μόλις 45 ανά 9 γραμμάρια) σε συνδυασμό με πολλά αντιοξειδωτικά και φυσικά μια πολύ θετική επίδραση στην ψυχική σας διάθεση.
Ψητά ρεβίθια
ΝΑΙ: Είναι τραγανά και αλμυρά όσο χρειάζεται για να είναι “ενδιαφέρον” σνακ, ενώ ταυτόχρονα είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες και κάλιο. Επιπλέον, μια αυστραλιανή μελέτη διαπίστωσε ότι τα ρεβίθια μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση της επιθυμίας για πρόχειρο φαγητό (junk food).
Δημητριακά
ΟΧΙ: Μπορείτε φυσικά να τσιμπήσετε λίγα πού και πού, αλλά εάν έχετε κρατήσει ένα ολόκληρο κουτί στο γραφείο σας, το πιο πιθανό είναι ότι θα φάτε πολλά περισσότερα από όσο πρέπει.
Μπάρες με φρούτα και ξηρούς καρπούς
ΝΑΙ: Είναι ιδανικές για τα άτομα που δυσκολεύονται να περιορίσουν τις μερίδες και τις θερμίδες που πρέπει να καταναλώνουν για ένα απλό σνακ, ενώ φυσικά σας γλιτώνουν και από τον χρόνο προετοιμασίας.
Κράκερ
ΟΧΙ: Συνήθως πρόκειται για πολύ επεξεργασμένες τροφές που περιέχουν πολύ περισσότερους υδατάνθρακες από ό,τι είναι πιθανό να κάψετε όσο κάθεστε ακίνητοι σε ένα γραφείο, ενώ τείνουν να είναι και δύσκολο για να σταματήσει κανείς να τα τρώει, μόλις αρχίσει! Το ίδιο ισχύει και για τα κουλουράκια και τα πατατάκια.

Δείτε τι να τρώτε μετά από σουβλάκια για να μην παχαίνετε! [vid]

Αποτέλεσμα εικόνας για σουβλακι πιτα
σουβλάκια
Ο καθένας ονειρεύεται να είναι σε θέση να φάει όσα σουβλάκια και πίτσες θέλει χωρίς να ανησυχεί για τις… επιπτώσεις αυτής της διατροφής στην εξωτερική του εμφάνιση.

Τέλος στις "θερμιδικές τύψεις" όταν τρώτε σουβλάκια! Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Lund στην Σουηδία, κατάφεραν να εντοπίσουν ένα φρούτο, το οποίο θα μπορούσε να αποτρέψει αύξηση του σωματικού βάρους σε άτομα που ακολουθούν μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.
Αποτέλεσμα εικόνας για σουβλακι πιταΑποτέλεσμα εικόνας για σουβλακι πιτα
Πρόκειται για μια συγκεκριμένη ποικιλία μούρων, τα οποία ονομάζονταιlingonberries, προέρχονται από τη Σκανδιναβία και είναι πιο γνωστά ως κόκκινα μύρτιλλα.
Ύστερα από εργαστηριακή έρευνα επάνω σε ποντίκια, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα κόκκινα μύρτιλλα έχουν την ιδιότητα να εμποδίζουν τον οργανισμό να αποθηκεύει περιττό λίπος, μετά από ένα ιδιαίτερα λιπαρό γεύμα ή μετά από μια γενικότερη διατροφή που είναι πλούσια σε λιπαρά και υδατάνθρακες.
Επίσης, τα lingonberries μείωσαν ακόμα και τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα!
Οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση και άλλων ειδών μούρων, όπως τα μαύρα μούρα (blackcurrants), τα bilberries, τα raspberries, τα crowberries και τα μούρα τύπου acai. Λόγω της γνωστής ευεργετικής τους αντιοξειδωτικής δράσης, όλα τα μούρα βοηθούν στην καλύτερη υγεία του ανθρώπινου οργανισμού, αλλά τα κόκκινα μύρτιλλα αποδείχτηκαν πολύ πιο αποτελεσματικά, όσον αφορά την αντιστροφή των επιπτώσεων της λιπαρής διατροφής.

Προσοχή: Το λάθος που κάνετε όταν ξεπαγώνετε το κοτόπουλο

κοτόπουλο

Αποτέλεσμα εικόνας για φιλετο κοτοπουλο νωπο
Ο καλύτερος και πιο υγιεινός τρόπος για την προετοιμασία/μαγείρεμα του κρέατος από κοτόπουλο είναι όταν είναι φρέσκο, αλλά, αν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, θα πρέπει τουλάχιστον να το παγώσετε και να το ξεπαγώσετε σωστά.

Το κρέας από το κοτόπουλο παγώνει γρήγορα, αλλά απαιτεί πολύ χρόνο για να ξεπαγώσει.
Σε περίπτωση που θα πρέπει να προετοιμάσετε το κρέας γρήγορα, ποτέ μην το ξεπαγώσετε μέσα σε καυτό νερό. Αντ' αυτού, χρησιμοποιήσετε έναν φούρνο μικροκυμάτων στην αντίστοιχη ρύθμιση για ξεπάγωμα κοτόπουλου.
Αν έχετε λίγο περισσότερο χρόνο, ξεπαγώσετε το κατεψυγμένο κρέας μέσα στο ψυγείο. Αλλά να θυμάστε, ότι αυτό θα χρειαστεί τουλάχιστον 24 ώρες για να γίνει σωστά από την στιγμή που θα το βγάλετε από την κατάψυξη και θα το βάλετε στην συντήρηση του ψυγείου.
Ένας τρίτος τρόπος είναι να ξεπαγώσετε το κοτόπουλο είναι σε κρύο νερό. Μην ξεχάσετε όμως ότι θα πρέπει να αλλάζετε το νερό κάθε 30 λεπτά.
Η απόψυξη σε θερμοκρασία δωματίου ή σε ζεστό νερό απαγορεύεται επειδή το κρέας θα χάσει την ποιότητα του. Επίσης, κινδυνεύει να μολυνθεί με επιβλαβή βακτήρια που αναπτύσσονται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, ειδικά το καλοκαίρι.
Αποτέλεσμα εικόνας για φιλετο κοτοπουλο νωπο
Συμβουλή: Προτού παγώσετε το κοτόπουλο, κόψτε το σε μικρές ποσότητες ή/και μερίδες, γιατί από τη στιγμή που θα το αποψύξετε, απαγορεύεται να το καταψύξετε εκ νέου στη συνέχεια. Αν είναι σε μικρές μερίδες, θα μπορείτε πάντοτε να ξεπαγώνετε την ποσότητα που θέλετε.