Loading...

Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

Η μυστική συνταγή του Λυκουρίνου στην Θράκη

Είκοσι χρόνια δουλειάς και πολλών πειραματισμών χρειάστηκαν για να καταλήξουν ο Αλέξανδρος Βασταρδέλης και ο πατέρας του στην καλύτερη συνταγή για τον Λυκουρίνο.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, χαλάλισαν πολλούς τόνους κεφαλόπουλου, μέχρι να αποφασίσουν ποιος είναι ο χρόνος που χρειάζεται να μείνει στο αλάτι, ώστε να φύγει εντελώς το αίμα, καθώς και ο τρόπος που πρέπει να καπνιστεί, ώστε να μην γίνει βαρύ.
Σήμερα, ο Λυκουρίνος, ένα ιδιαίτερο έδεσμα, παστού και καπνιστού κεφαλόπουλου από τις λίμνες Βιστωνίδα και Ισμαρίδα και τη λιμνοθάλασσα του Πόρτο Λάγος παράγεται από δύο εργαστήρια στη Θράκη, τα μοναδικά στην Ελλάδα. Ωστόσο, διακινείται σε όλη τη χώρα και μπορεί κάποιος να τον αναζητήσει σε ψαροταβέρνες, ουζερί, εστιατόρια και ντελικατέσεν. Τα σχέδια, μάλιστα, των παρασκευαστών περιλαμβάνουν την προώθησή του στις αγορές του εξωτερικού και ιδιαίτερα σε εκείνες της Ιταλίας και της Γερμανίας.
"Η τεχνοτροπία για την επεξεργασία του κεφαλόπουλου προέρχεται από την ανατολή και την έφεραν μαζί με τις "αποσκευές" τους οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Γι' αυτό και το τελικό προϊόν, το Λυκουρίνο, το γνωρίζουν και τον αναζητούν άνθρωποι που έχουν ρίζες στην Ανατολή και ξέρουν καλά τη σπάνια γεύση του", εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο παρασκευαστής του, Αλέξανδρος Βασταρδέλης.
Ο ίδιος λέει ότι έμαθε την τέχνη από τον πατέρα του, ο οποίος ασχολείτο με το ιχθυεμπόριο και αποφάσισε να διευρύνει τις δραστηριότητές του, δημιουργώντας μονάδα επεξεργασίας αλιευμάτων.
Η διαδικασία ξεκινάει κάθε Σεπτέμβριο, την κατάλληλη χρονική στιγμή, που το κεφαλόπουλο έχει τα λιπαρά που χρειάζονται, για να παστωθεί με επιτυχία. Τότε, η μονάδα προμηθεύεται τα ψάρια από την περιοχή και ξεκινάει την επεξεργασία, που θα διαρκέσει περίπου 45 ημέρες. Για περίπου έναν μήνα, τα κεφαλόπουλα μπαίνουν στο αλάτι και στη συνέχεια στα καπνιστήρια, τους παραδοσιακούς χτιστούς φούρνους με ξύλα. Το τελικό προϊόν, ο Λυκουρίνος, χωρίς συντηρητικά και χημικά πρόσθετα, βγαίνοντας από το φούρνο διατίθεται στην κατανάλωση.
"Στη Θράκη το 90% των ταβερνών, των τσιπουράδικων και των εστιατορίων, τον έχουν στην γκάμα τους ως ουζομεζέ. Είναι, επίσης, δημοφιλής σε όλη τη Μακεδονία και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Αθήνα. Παράλληλα, τα σχέδιά μας για εξαγωγές περιλαμβάνουν συνεργασίες για την αποστολή των προϊόντων μας στην Ιταλία και τη Γερμανία", τονίζει ο κ. Βασταρδέλης.
Μιλώντας δε για τις εντυπώσεις του κόσμου, τις χαρακτηρίζει ιδιαίτερα θετικές και σχολιάζει ότι ακόμη και η νέα γενιά αρχίζει σιγά-σιγά να μαθαίνει το προϊόν, ιδιαίτερα στη μορφή του φιλέτου.
Απαραίτητα συνοδευτικά του Λυκουρίνου, όταν σερβίρεται ως ουζομεζές, είναι το λάδι και το λεμόνι, ενώ η φαντασία κάθε σεφ μπορεί να τον αξιοποιήσει σε συνταγές υψηλής μαγειρικής, μαζί με υλικά, όπως το καρότο, το σέλινο, ο μαϊντανός, το κρίταμο, οι πιπεριές, ακόμη και το... σταφύλι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / thrakilive.blogspot.gr

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2015

Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα

8 συμβουλές για να μην παχύνετε το Πάσχα


Μετά από 40 μέρες νηστείας, σίγουρα σε όλους μας έχουν λείψει κάποιες νόστιμες λιχουδιές και τα αγαπημένα μας φαγητά που τόσο καιρό στερούμασταν. Το Πάσχα κρύβει πολλές διατροφικές παγίδες που μπορεί να μας παχύνουν αν δεν προσέξουμε. Για αυτό, οι ειδικοί δίνουν 8 έξυπνα tips για να ευχαριστηθούμε τα σοκολατένια αυγά και τα κουλουράκια, χωρίς να πάρουμε ούτε ένα γραμμάριο!
1.Προσοχή στις αγορές: Είναι λογικό να θέλουμε να γεμίσουμε το σπίτι μας και το ψυγείο μας με πασχαλινές λιχουδιές, όμως καλό είναι να προνοήσετε ώστε να μην κάνετε υπερβολές. Προτιμήστε να αγοράσετε σοκολάτα σε μικρή ποσότητα, κουλουράκια για όλη την οικογένεια αλλά σε μικρές μερίδες και να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές.
2.Η σοκολάτα και τα κουλουράκια είναι επιδόρπιο: Όχι μόνο δεν είναι ιδανικά για σνακ αφού περιέχουν ζάχαρη, αλλά είναι προτιμότερο να τα απολαμβάνουμε μετά το φαγητό. Σύμφωνα με τους ειδικούς όταν καταναλώνουμε σοκολάτα με άδειο στομάχι, καταλήγουμε να πεινάμε όλη μέρα και να έχουμε μειωμένη ενέργεια. Ιδανικά, μπορούμε να καταναλώσουμε σοκολάτα μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες.
3.Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης: Φτιάξτε ή αγοράστε κουλούρια ολικής άλεσης. Περιέχουν φυτικές ίνες και βιταμίνες και θα σας χορτάσουν περισσότερο.
4. Προσοχή με τα γλυκά: Μην ‘στολίσετε’ το σπίτι με σοκολατάκια! Τα μπολ στο τραπεζάκι το σαλονιού που περιέχουν σοκολατένιες λιχουδιές θα σας βάζουν συνέχει σε πειρασμό. Προτιμήστε να τα αποθηκεύσετε στο ντουλάπι και να τα τρώτε μόνο όταν πραγματικά έχετε ανάγκη για σοκολάτα.
5.Μικρές μερίδες: Σύμφωνα με μια έρευνα, οι υγιείς άνθρωποι που τρώνε συχνά σοκολάτα έχουν μικρότερο δείκτη μάζας σώματος από αυτούς που δεν τρώνε καθόλου σοκολάτα. Το μυστικό είναι στις μερίδες. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο σοκολατένιο αυγό μπορεί να περιέχει μέχρι και 1070 θερμίδες, ενώ ένα μικρό έχει μόλις 72 θερμίδες.
6. Γεμίστε το ψυγείο σας με υγιεινά τρόφιμα! Αν έχετε μόνο υγιεινά και διαιτητικά προϊόντα στο ψυγείο σας, τότε δεν θα μπείτε στον πειρασμό να φάτε κάτι παχυντικό. Ετοιμάστε υγιεινά σνακ με καρότο και αγγούρι, προτιμήστε τυριά με χαμηλά λιπαρά, μαύρη σοκολάτα και φρούτα.
7.Μην καταπιέζεστε: Το Πάσχα είναι μια αφορμή για να περάσουμε χρόνο με την οικογένειά μας και τους φίλους μας, για αυτό μην καταπιέζεστε. Προσπαθήστε να περάσετε καλά και να φάτε μικρές ποσότητες από όλες τις λιχουδιές που υπάρχουν στο πασχαλινό τραπέζι.
8. Να έχετε πρόγραμμα: Μην τρώτε ανεξέλεγκτα αλλά προσπαθήστε να μείνετε πιστή στις διατροφικές σας συνήθειες. Μην ξεπερνάτε τα τρία βασικά γεύματα, να τρώτε φρούτα και να πίνετε πολύ νερό.
Από...: kathimerini.gr