Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2017

Είστε χορτοφάγος; Τα «υποκατάστατα» της ζαχαροπλαστικής!

Τι και εάν είστε χορτοφάγος η ζαχαροπλαστική απαιτεί ακρίβεια γραμμαρίου! Για το λόγο αυτό η αντικατάσταση υλικών ζωικής προέλευσης, και κυρίως των αυγών και των γαλακτοκομικών, στις γλυκές συνταγές δεν είναι πάντα εύκολη. Επιπλέον, οι εναλλακτικές λύσεις δεν ταιριάζουν σε όλες τις συνταγές. Ενδέχεται δηλαδή να προηγηθούν αρκετοί πειραματισμοί μέχρι τα πετύχετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε!

Αντί για γάλα

Η λύση στην περίπτωση αυτή είναι πολύ απλή καθώς πλέον υπάρχουν πολλές εναλλακτικές όπως το γάλα αμυγδάλου, καρύδας ή ρυζιού. Προσέξτε να επιλέξετε τις «άγλυκες» εκδοχές τους. Η αντικατάσταση γίνεται 1 προς 1, δηλαδή ένα φλιτζάνι αγελαδινό γάλα για ένα φλιτζάνι κάθε άλλου. Εάν η συνταγή σας ζητά ζαχαρούχα γάλα συνδυάστε 2,5 φλιτζάνια γάλα σόγια, 6 κουταλιές της σούπας μαργαρίνη, 0,5 φλιτζάνι ζάχαρη και μία πρέζα αλάτι.

Αντί για βούτυρο

Το βούτυρο βοηθά μία ζύμη να είναι πιο τραγανή και ένα γλυκό να είναι πιο μαλακό ή αφράτο. Για συνταγές όπως τάρτες προτιμήστε τη μαργαρίνη. Το βούτυρο των φρούτων, δεν είναι άλλο από το αβοκάντο! Χρησιμοποιήστε το σε κεικ και ζύμες για ψωμί, αφού πρώτα το έχετε λιώσει πολύ καλά. Άλλες καλές εναλλακτικές, σε γλυκά που δεν χρειάζεται να είναι τραγανά, δοκιμάστε το ελαιόλαδο.

Αντί για αυγά

Τα αυγά βοηθούν ένα κέικ να φουσκώσει, και μία ζύμη για τάρτα να αποκτήσει τη «συνεκτική» δομή που χρειάζεται για να «υποδεχτεί» την γέμιση! Αντί για ένα αυγό δοκιμάστε αν χρησιμοποιήσετε 1 κουταλιά της σούπας λιναρόσπορο, αφού πρώτα έχει μουλιάσει σε 3 κουταλιές νερό. Για κέικ και τηγανίτες αντικαταστήστε ένα αυγό με μία καλά λιωμένημπανάνα. Ανάλογα με τη συνταγή, και άλλα φρούτα μπορούν παίξουν το ρόλο της μπανάνας! Για να βοηθήσετε τη ζύμη να φουσκώσει μην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα κουταλάκι μπέικιν σόντα.
Θυμηθείτε πως οι παραπάνω προτάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν και σε συνταγές κατάλληλες για άτομα με αλλεργίες σε κάποιες από τις «επίμαχες» τροφές.
ΠΗΓΗ...
Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου